woensdag 24 september 2008

Beste vrienden en familie,
Het studeerleven is hier vrij druk. Met vijf uur Engels per dag en nog eens een pak huiswerk, zijn onze dagen goed gevuld. Natuurlijk nemen we soms ook de tijd om eens goed te ontspannen met een dvd'tje of een uurtje sport. Ikzelf heb een maandabonnement genomen bij een fitness in de buurt van de school. Zo kan ik elke dag een uurtje sporten en dat doet echt goed!
Gisteren ben ik naar de eerste les geweest 'everyone sculpt'. Daarbij gebruiken we gewichten voor de armspieren. We doen dan ook been- en buikspieren. Dat was effe zwoegen, maar het deed heel goed daarna. Veel mensen gaan hier joggen, maar dat is niet iets dat mij motiveert, en vooral niet als je ziet hoe de straten hier lopen: naar boven, naar beneden, naar boven...
In het begin van de week moesten we een informele brief schrijven als huiswerk. Gisteren hebben we die teruggekregen. Pieter en ik waren de beste van de klas voor die opdracht :) We waren echt heel erg blij met het goede resultaat!
Vandaag hebben we een reading test in de namiddag. Vanaf nu krijgen we immers elke week een test om te oefenen voor het eindexamen. Hopelijk valt die test goed mee. We zullen in ieder geval ons best doen :)
Helaas moet ik nu naar de les. We houden jullie op de hoogte! :)
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Het is altijd leuk voor ons om die te lezen. Dan weten we ook dat jullie een beetje aan ons denken :)
Groetjes, Kaat

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Natuurlijk ben ik zo fier als een gieter als ik lees dat jullie de besten van de klas zijn. Het zal zeker een hard werken zijn als je 5uur lang alleen maar engels hebt. Dan is een beetje sport tussendoor en een DVDtje 's avonds best welkom hé. Gelukkig zijn er de weekends waarin er blijkbaar heel veel moois te ontdekken is.

Ik vroeg me af of de benzineprijzen in NZ ook zo hoog zijn als in Europa?

Dikke kus van papa

Anoniem zei

Hey Paul,

Voor een liter benzine (91 of 95) betaal je hier iets minder dan 2 NZ$ (ongeveer 1.98). Omgerekend is dat 0.92 Euro, goedkoper dus dan in Belgie :-) Maar omdat het hier zeer heuvel- en zelfs bergachtig is en er minder autostrades zijn waarop je goed kan doorrijden ligt het verbruik hier hoger, dus ik denk dat de gemiddelde reele kost per 100 km (voor hetzelfde type wagen) ongeveer hetzelfde zal zijn dan in Belgie...

Groetjes, Pieter

Anoniem zei

Dag Pieter,

Bedankt voor de informatie over de benzineprijs. Ge moet maar eens een pagina in jullie blog wijden aan wat economisch nieuws: de levensstandaard, de werkloosheid, de inkomens, de levensduurte, enz. op NZ.

Groetjes, Paul