woensdag 1 oktober 2008

Mount Eden, Rangitoto Island en Pub Night

Hoi!
Het is weer eens tijd om een berichtje te plaatsen over de gebeurtenissen in Auckland. Pieter zal dus even moeten wachten met politiek-deel 20 ;), want ik ben weer even aan de beurt.
Tijdens het weekend zijn we thuis gebleven. We hadden ons voorgenomen om wat te werken. Dat hebben we ook gedaan. Toch hadden we zin om nog iets anders te doen dan alleen thuis te zitten. Gelukkig kwam onze gastvrouw met het idee om naar Mount Eden te rijden met ons. Dat is een van de vulkanen in Auckland. Dat was een leuke ervaring. We hebben de krater kunnen bekijken en van het uitzicht kunnen genieten. Ook hebben we voor de eerste keer koeien gezien :) Voor degenen die dachten dat ik niet de waarheid vertelde en dat de melk van schapen gemaakt zou zijn. It's not true :) Het is wel degelijk koeienmelk. Ik vermoed dat ze andere voeding krijgen dan bij ons. Ik zou eerlijk gezegd niet graag een koe zijn in N-Z, want als het voedsel dat ze krijgen even 'lekker' smaakt als de melk... (arme koeien). We zullen later nog foto's van Mount Eden plaatsen op de website.
Gisteren, woensdag, zijn we met de klas naar Rangitoto Island geweest. Dat is een vulkaan die niet ver van de kust van Auckland in de zee ligt. Het is ook de jongste vulkaan van Auckland, namelijk 600 jaar oud. Van ver lijkt het een donker, mysterieus eiland (het "dinosaurus-eiland"). Als je er bent is het echt prachtig! De enige huizen (baches) die er staan, zijn ongeveer 80 jaar oud. Het eiland is dan ook beschermd, en er mag nu niet meer gebouwd worden. Van 1926 tot 1933 werden de gevangenen van Auckland naar daar gestuurd om een aantal wegen, sportvelden en andere faciliteiten te bouwen. Dat was echt een heel karwei, vermits ze eerst alle lava-stenen moesten verslepen. Als je op het pad loopt dat naar de top van de vulkaan leidt, zie ja alle lavastenen naast de weg liggen, en dat zijn er een hele hoop! in 1933 zijn de gevangenen weggehaald van het eiland, met als gevolg dat een aantal dingen niet zijn afgeraakt.
De flora van Rangitoto is overweldigend. Blijkbaar overleeft er niet veel op het eiland, omdat het er zo heet wordt als de zon op de lava-blokken schijnt. Toch zijn er elk jaar een paar bomen die overleven en die doorheen de hete lavablokken omhoog groeien. Zo is het, dat de flora zich doorheen de jaren verder en verder heeft uitgebreid. Nu is de natuur er echt mooi! De foto's die later nog komen, spreken voor zich.
We zijn dan met de klas naar de top gewandeld. Dat duurde een uur. Boven hadden we een prachtig uitzicht op de wijde omgeving. We zijn dan rond de krater gewandeld en hebben een andere weg terug naar beneden genomen. Het was echt een zalige trip. Het was ook een leuk moment om wat met de mensen van de klas te babbelen en ons Engels nog verder te oefenen.
Om 3u30 hebben we dan de ferry teruggenomen naar Auckland. Iedereen was uitgeput van de trip, ook omdat het er soms heel warm was en dan weer koud, en door de felle wind. Ik was eerst van plan om nog naar de fitness te gaan na de trip, maar dat heb ik maar achterwege gelaten. Ik vond dat ik mijn sport voor de dag wel gehad had :)
'S avonds zijn we dan voor de eerste keer naar Pub Night gegaan. Elke woensdag gaan we met de school naar een ander cafe in Auckland. De vorige twee weken waren we niet gegaan, maar gisteren wel, en dat was heel gezellig! Ge leert nog meer mensen kennen en ge kunt eens goed babbelen. De dag daarna is de kans wel groot dat uw stem niet helemaal meer is wat het was door de luide muziek... Soms ziet ge eens een dronken gast langskomen, maar goed, dat hoort erbij. Ik heb voor een keer een alcoholisch drankje gedronken: tequila sunrise. Het viel mee, maar na een glas had ik het wel gehad. Tja, ik heb wel het voordeel dat andere mensen mij nooit van de grond zullen moeten rapen ;)
Nu zitten we weer op school, nog een beetje moe van gisteren... Straks is't weer les en in de namiddag hebben we weer een test. Duim maar heel hard voor ons :)
Groetjes, Kaat

1 opmerking:

Anoniem zei

Mount Eden lijkt wel erg populair als ik het aantal mensen zie dat daar rondloopt. Het is er natuurlijk mooi groen en het uitzicht op Auckland is prachtig. Ik neem aan een ideale plek voor een picnic of barbeque.

Na het mysterie van de Afrikanen is nu ook dat van de koeien in NZ opgelost. Ik weet natuurlijk niet in welke mate vulkaangras de smaak van de melk beïnvloedt. Een meer plausibele verklaring voor die rare smaak is misschien het land van herkomst van die melk. Gezien het grote aantal Chinezen in NZ zou het kunnen dat die melk door de chinese maffia is geïmporteerd en gemaakt op basis van die poedermelk waar melamine-poeder (een soort plastic) mee vermengd was. Een groot schandaal hier in Europa.

Leuk zo'n uitstappen met de klas. In mijn tijd deden ze dat nog niet zo van die geleide kroegentochten. Wij moesten zelf onze weg zoeken naar het café ;-)

Groetjes uit Luxemburg van papa