dinsdag 14 oktober 2008

De tand des tijds; 1960 - nu

Hey iedereen,
Even twee foto's om te illustreren hoe hard een stad kan veranderen in minder dan een halve eeuw. De eerste foto dateert uit de jaren zestig. Er is vooral laagbouw (met trendy cafe's) en bijna geen verkeer op straat. Ik ben de desbetreffende straat in Auckland gaan opzoeken en heb er een hedendaagse foto van genomen. Het verschil is duidelijk; hoge flatgebouwen, druk verkeer, ... Wat vinden jullie hiervan?




Zonnige groetjes uit Auckland,
Pieter

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Pieter,

Ik zie dat ge ons weer eens op de proef wilt stellen. Als ge het mij vraagt is er niet zoveel verschil tussen die twee fotos.
De éne is in sepia, de andere in kleur, maar goed dat kan photoshop in enkele seconden voor mekaar krijgen. Ook de uithangborden zijn niet veranderd. Zelfs het telefoonnummer van Cash-lady Pawnbroker is niet veranderd. Als ge beide fotos erg vergroot, dan bemerk je dezelfde mensen aan de bushalte (man met witte sjaal, man met streepjes T-shirt). Tenslotte vertellen de "properties" van de fotos dat ze allebei met een COOLPIX L6 camera gemaakt zijn op 13/10/2008, de ene om 4:43 en de andere om 4:46. Ik denk dat dit dus boerenbedrog is. Of niet?

Knipoogje van Paul

Anoniem zei

hahaha da's een goei, Pieter wil zeker zien of we hier wakker zijn !! :o))

Anoniem zei

Die slimme Luxemburgers toch!
Bedankt om de weblog tot in de kleinste details uit te rafelen.

Groetjes, Pieter

Anoniem zei

Het verschil: groen licht t.o.v. rood licht?

Groetjes,
Ingrid.

tin zei

aaaah nu zie ik het ook!!! Die eerste foto is gewoon van veel dichter getrokken zodat ge die hoge gedrochten niet ziet!!
goe gevonden moet ik wel zeggen! ook chapeau voor Pieter :D
tin
xxx