zondag 15 februari 2009

Trip met Kiwiana Tours (verslag volgt later)

Met een groep Zuid-Koreanen op stap.


Dave, mijn baas, achter de BBQ in het hotel.


Het resultaat van zijn BBQ-kookkunst.


Onze bus van Kiwiana Tours.


De Waiotapu vulkanische vlakte.












Het bruisende water van de Waikato River


Een Maori-dorp dat op een vulkanische vlakte is gebouwd. Ik weet niet waarom, maar meestal gebruik ik liever de Engelse naam van sommige dorpjes dan de Maori-versie.


Zwaveldampen alom...







Bovengrondse graven (vanwege de vulkanische activiteiten)










Een traditionele Maori-krijger die ver weg van de Westerse wereld en het toeristische circuit leeft en die me een mooie schelp toont die hij net had gevonden. Hij heeft zijn tong uit zijn mond hangen om meer vocht te kunnen verdampen, want in zo'n vulkanisch gebied kunnen de temperaturen zeer hoog oplopen. Hij was bovendien ook buiten adem omdat hij net de Haka had gedaan, de Maori-oorlogsdans.










Mt. manganui met een schitterend uitzicht op het Mt. Manganui schiereiland.









Terug in Auckland, waar Kaat me heeft verrast met een romantisch diner ;-) Wat een lieve schat, echt een uit de duizend!!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

De oorlogsdans HAKA hebben we met Pati-Pati ook nog uitgevoerd. Het dansje ken ik niet meer, maar de tekst? was als volgt: mmm ho hé, mmm ho hé, ...

Komt dit overeen met wat jullie als voorstelling hebben gekregen?

Anoniem zei

Hey,

Voor mij is de tekst van de HAKA totaal onverstaanbaar. Na zes maanden Nieuw-Zeeland versta ik nog altijd geen woord van wat die Maori hier tegen elkaar zeggen, maar ik zal het zeker eens opzoeken.

Groetjes, Pieter