woensdag 8 april 2009

Tongariro National Park

Hoi iedereen,
Intussen ben ik weer enkele dagen terug van mijn reisje naar het Tongariro National Park. Wegens een technisch probleem kan ik jammer genoeg geen foto's van deze weekendtrip op de blog plaatsen. Echt jammer, want het is daar onbeschrijfelijk mooi. Ik heb al veel rondgereisd, maar het landschap in Tongariro National Park is zowat het knapste dat ik ooit heb gezien: felgroene meren, steile vulkaanwanden, smorende kraters, gestolde lavastromen, stoffige woestijnvlaktes, lavastenen in allerlei kleuren, ... echt bijzonder allemaal.
Iedereen moest dikke, warme kledij aandoen om de zogenaamde vrieskou op de bergtoppen te trotseren, maar toen we op die bergtoppen stonden was het twintig graden en brandde de zon in alle hevigheid. Zonnecreme, zonnebril, zonnepet, ...: waarom was iedereen toch handschoenen en een dikke winterjas aan het meesleuren? Best grappig.
Sommigen hadden de Tongariro Crossing toch onderschat. Meer dan negen uur (bijna zonder te pauzeren) wandelen over moeilijk terrein bleek een hele opgave. Vooral de zware beklimming van de vulkaan Ngauruhoe (2281 meter) was voor sommigen heel zwaar. Maar het 360-graden-panorama vanaf de top is die inspanning echt wel in goud waard! Ronduit prachtig.
Volgend weekend gaan Kaat en ik naar de Bay of Islands. Verslag volgt later.
Groetjes, Pieter

Geen opmerkingen: