maandag 13 april 2009

Bay of Islands, Skydive and What a small world!!

Hoi iedereen,

Vorig weekend zijn ik en Pieter naar de Bay of Islands geweest samen met een groep studenten van Kiwiana tours (de organisatie waarvoor Pieter werkt). Het was een weekend vol spanning, onverwachte ontmoetingen en buikkriebels. Vrijdag ochtend vertrok de bus uit Auckland. Ik en Pieter mochten met de auto van Catherine (Pieter zijn baas) naar de Bay of Islands rijden. We waren er drie uur voor de bus en hadden dus tijd om ons rustig te installeren. 'S avonds was het barbeque time.
Zaterdag zijn we met de hele groep naar Cape Reinga gegaan. Dat is het Noordelijkste punt van NZ. Het is daar heel mooi. We zijn langs 90 mile beach teruggereden, met de bus op het strand. Het was een mooie trip, maar wel veel in de bus zitten, waardoor ik op het einde wat hoofdpijn had. Gelukkig hadden we de avond om uit te rusten. We zijn nog een lekkere pizza gaan eten en hebben van een goede nachrust genoten.
Zondag hebben we met een groep een boottrip gemaakt lands de vele eilandjes in de Bay. Het weer was schitterend en we hebben een aantal keren dolfijnen gezien. Ze waren groot en levendig. Op een gegeven moment sprongen er wel vijf tegelijk uit het water. De organisatie biedt ook zwemmen met de dolfijnen aan, maar dat is er helaas niet van gekomen, omdat de dolfijnen baby's hadden. 'S middags hadden we lunch op een van de eilanden. Daar heb ik iemand ontmoet die mij er hard van overtuigd heeft dat de dag van vandaag de wereld inderdaad zeer klein is. Deze jongen had een verdacht Luxemburgs accent en bij nader onderzoek bleek dat hij inderdaad van Luxemburg kwam. Het kon bijna niet sterker, en toch werd het nog beter. Deze jongen kwam niet alleen van Luxemburg, nee, hij woont ook nog eens een paar straten bij ons vandaan, in de Rue de Canach. We hebben natuurlijk meteen een foto samen genomen als bewijs. Het was echt een zeer grappig moment. Sinds dat we in NZ zijn hebben we nauwelijks Belgen gezien, laat staan Luxemburgers. Dan op een mooie zaterdag middag staat er opeens iemand voor u die uit hetzelfde dorp komt, die net op dat preciese moment die ene boot neemt in de Bay of Islands om naar dezelfde dolfijnen te kijken... I was shocked :)
Maandag was dan de grote dag aangebroken. Pieter en ik hadden in de week beslist om te gaan skydiven. Voor degenen die het niet weten, skydiven is als je uit een vliegtuig springt en even later je parachute opent om dan hopelijk zacht terug op de grond te landen. Ik weet, ik ben bang van vliegen, heb hoogtevrees... Hoe gek kan je dan zijn om te gaan skydiven. Wel, totally NUTS. Anyway, soms moet een mens eens tegen zijn natuur ingaan om de beste ervaringen in zijn leven te hebben. Ik was eigenlijk vrij relax. Ik voelde zeker wel vlinders in de buik en het moment dat ik uit het vliegtuig hing was wel even slikken... Het was in ieder geval een hele ervaring. Ik heb een dvd laten maken en heb ook veel foto's meegekregen. Hieronder kunnen jullie al eens zien hoe de trip door de lucht is afgelopen. (niet zo moeilijk te raden, vermits ik dit bericht kan schrijven)
Na de skydive was het alweer tijd om naar Auckland terug te keren. Ondanks de vrees voor veel verkeer, bleef het uitzonderlijk rustig op de baan. Vandaag, woensdag, moest ik terug gaan werken bij youthlaw. Maandag vertrek ik met een collega voor een paar daagjes naar Napier om er workshops te geven voor jongeren over werken. Het is ook een plek waar ik nog niet geweest ben, dus hopelijk is er tijd voor een beetje siteseeing.
Geniet van de foto's en tot de volgende :0)
Groetjes Kaat

Boottrip:

2 Luxemburgers in Nieuw-Zeeland :)

























Cape reinga en sandboarding











Skydiven:













8 opmerkingen:

Pieter De Bruyne zei

Hoi Kaat,

Dat klinkt allemaal fantastisch (ook al was ik er zelf bij :-) ).
Het is echt nagenieten als ik die foto's zie...

Groetjes,

Pieter

ingrid zei

Schitterend!

Ann-Sofie zei

amai, za-lig!
x, je nichtje :)

Greet zei

Een hele overwinning voor Kaat
dat skydiven en de foto's zijn prachtig
Groetjes
mama Greet

paul zei

Dag Kaat en Pieter,

Als ik de serie fotos over het skydiven bekijk, dan zie ik Pieter en Kaat gereed staan voor de sprong, ... dan zie ik Kaat in een vliegtuig en even later Kaat die in de lucht hangt en weer landt. Maar van Pieter is niks meer te zien. Ik vroeg me al af of hij de sprong wel overleefd had. Gelukkig ben ik gerustgesteld te zien dat er ook nog eer reactie van Pieter is.

Zeg Pieter, je skydive suit lijkt me wel aan de grote kant. Ik hoop dat het niet te erg geflappert heeft (ervaring van bij het moto-rijden).

Echt een uitzonderlijke belevenis. Gelukkig dat ik dit niet op voorhand wist.

Ook de fotos van de dolfijnen die hoog uit het water springen zijn fantastisch.

Paul

Kaat zei

Dag papa,

De reden dat Pieter niet meer op de foto's te zien is, is omdat hij geen foto's en dvd had besteld. Er springt dan een cameran mee met u, en die had Pieter niet. Als ik thuis de dvd laat zien zult ge Pieter wel uit het vleigtuig zien springen, en ja, hij heeft het zeker overleefd! :)

Dikke kus, Kaat

Anoniem zei

Wow, lijkt zeer akelig, maar ook zeer fijn.
Ik kom bijna terug naar Belgiƫ (voor twee maanden), moesten jullie daar even passeren tussen alle avonturen door, laat iets weten voor wat bij te babbelen.
Niek

Anoniem zei

Hoi Niek,

Wij komen naar Belgie binnen een maand, dus er zal zeker tijd zijn...

Zjoeee, Pieter