woensdag 10 december 2008

CAE-examens, reisplannen

Hoi iedereen,
De examens zijn achter de rug. Persoonlijk vond ik ze moeilijker dan verwacht, dus het wordt spannend afwachten tot we de resultaten krijgen eind januari. Ik had het vooral moeilijk met de tijdsdruk; je moet (te) veel doen in (te) weinig tijd. Nuja, we zien wel. Ik zie twee mogelijke scenario's voor ogen. Als ik geslaagd ben of waanzinnig diep gebuisd, kan ik leven met het resultaat (= scenario 1). Maar als ik er net niet door ben, dan sluit ik me voor een onbepaalde tijdsduur op in een afgelegen klooster en kom ik er niet uit voordat ik vrede met mezelf heb gesloten en tot het relativerende besef ben gekomen dat er ergere dingen in de wereld zijn dan Cambridge-examens (= scenario 2). Ik heb het redelijk moeilijk met het feit dat mijn slaagkansen veel hoger zouden zijn indien ik mijn pen tijdens de laatste minuut van elk examen onaangeroerd op de tafel zou hebben laten liggen. Nuja, zoiets zou nog menselijk genoemd kunnen worden als het voorvalt bij multiple choice vragen, maar het is des te vervelender als je moet kiezen tussen alle woorden van de woordenboek, nietwaar? Het is een hele kunst om op dat ene woord te komen; en het is vreselijk om het vervolgens te begraven en te vervangen door enkele verbleekte letters die je uit een onwelriekend moeras hebt gevist. Kort samengevat: ik heb goede hoop en kijk vol spanning naar het verdict in januari (-; (-: (-;
Volgens onze meest recente plannen ziet het er naar uit dat we in mei terug naar Belgie zullen komen. Het is nu heel druk en we moeten nog een aantal dingen regelen (verblijf, ...), maar we brengen jullie zeker op de hoogte als we meer weten...
Morgen vertrekken we op reis in Nieuw-Zeeland. Voor diegenen die onze reisroute mee willen volgen op een kaart, kan ik al het volgende verklappen:
- 12/12: Auckland --> Rotorua
- 13/12: bezoek Rotorua en omgeving
- 14/12: Rotorua --> Whakatane
- 15/12: bezoek Whakatane en omgeving
- 16/12: bezoek White Island vanuit Whakatane
- 17/12: Whakatane --> Taupo
- 18/12: Taupo --> Tongariro national park
- 19/12 --> 22/12: vierdaagse trektocht in Tongariro national park
- 23/12: Whakapape (Tongariro) --> Wanganui
- 24/12: Wanganui --> Wellington
- 25/12: Wellington
- 26/12: Wellington - Picton met de ferry
- 26/12 tot 12/01: we hebben nog niet gepland wanneer we wat zullen doen, maar we gaan via de westkust van het Zuidereiland van Picton naar Te Anau (in Fjordland) tijdens deze periode.
- 12/01--> 15/01: vierdaagse trektocht in Fjordland in het uiterste zuiden van Nieuw-Zeeland (de Keppler track)
- 16/01 tot 26/01: via de oostkust van het Zuidereiland terug naar Picton waar we op 26/01 de ferry nemen naar Wellington
- 26/01 tot 30/01: Wellington --> Auckland
We zullen van tijd tot tijd wel een internetcafe binnenspringen om foto's en verslagen op de weblog te plaatsen. To be continued...
Groetjes vanuit Auckland,
Pieter

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ben heel benieuwd naar jullie belevenissen in de komende weken.
Vergeet school en examens, ik ben zeker dat de resultaten zullen meevallen !!!
dikke kussen en pas toch goed op hé

Anoniem zei

Ik ben benieuwd. Jasper kent jullie in elk geval nog heel goed. Hij is nog steeds verzot op jullie en heel enthousiast bij elke foto die hij van jullie ziet. Hij kijkt mee uit naar jullie reisfoto's.

Geniet ervan en tot schrijfs.
Groetjes,

Anoniem zei

Dag Kaat en Pieter,

We hebben alles zorgvuldig genoteerd en gaan met spanning wachten op de eerste reisfotos.

Geniet van de reis en geef jullie ogen flink de kost.

Dikke kus van papa